Vybrané často kladené otázky - FAQ

Kam budem posielať moje peniaze?

Peniaze určené na sporenie a investovanie posielate priamo na klientské účty našich obchodných partnerov, ktoré sú pre Vašu bezpečnosť vedené v depozitárskej banke (Československá obchodná banka, a.s. alebo Citibank Europe plc, a.s.). Účty, ktoré obchodní partneri vedú investorom v depozitárskej banke sú prísne oddelené od prostriedkov obchodných partnerov. Váš účet je chránený fondom na ochranu vkladov do výšky 50 000 €.

Kto pripravuje a spravuje moju investíciu?

Vašu investičnú stratégiu, výber vhodných investičných nástrojov a ich zastúpenie vo Vašom portfóliu pripravuje a spravuje spoločnosť OPTIVISTA. Vývoj hodnoty Vášho portfólia pravidelne kontrolujeme a overujeme jej konzistentnosť s Vašou investičnou stratégiou. Každú prípadnú zmenu alebo akýkoľvek zásah do investície nám musíte najprv odsúhlasiť. Nič neprebieha bez Vášho vedomia.

Kde môžem sledovať stav môjho účtu?

V prípade zmlúv s našim obchodným partnerom European Investment Centre o.c.p., a.s., môžete stav svojho účtu sledovať po prihlásení priamo na našej stránke alebo po prihlasení na stránke eic.eu.

V prípade zmlúv s našim obchodným partnerom IAD Investments, správ. spol., a.s., môžete stav svojho účtu sledovať po prihlásení na stránke iad.sk.

Čo sa stane v prípade poklesu hodnoty mojej investície?

Klienti, ktorí investujú do ETF alebo podielových fondov môžu zaznamenať na svojej investícii pokles. Poklesy hodnoty investície sú dôsledkom vývoja na finančnom trhu. V prípade poklesov sa ale nemusíte báť, trhové turbulencie sú časté a normálne. Naše investičné stratégie sú nastavené podľa strednodobých a dlhodobých trendov. Preto je pri investovaní veľmi dôležité dodržať investičný horizont, čo znamená neukončiť svoju investíciu predčasne. V prípade otázok nám môžete kedykoľvek zavolať a investíciu alebo jej vývoj skonzultovať s našimi odborníkmi.

Ako rýchlo sa viem v prípade potreby dostať k mojim peniazom?

Na to, aby Vám naše investičné stratégie priniesli očakávaný výnos, je potrebné dodržať stanovený investičný horizont. Investíciu preto neodporúčame ukončovať predčasne. Ak by ste ale nevyhnutne potrebovali svoje peniaze vybrať, po zaslaní žiadosti o odkup budete mať peniaze na svojom účte do 5 pracovných dní.

Koho môžem kontaktovať ak budem potrebovať pomôcť alebo poradiť?

Ak budete potrebovať s Vašou investíciou pomôcť, môžete nás kontaktovať na info@optivista.sk alebo na +421 907 933 973. V prípade nutnosti úprav Vašej investičnej stratégie alebo pravidelnej starostlivosti o klienta kontaktujeme my Vás.

Na čo sa vzťahuje vaše poistenie?

Naše poistenie pokrýva výkon našej činnosti. Spoločnosť OPTIVISTA vykonáva činnosť investičného poradenstva a finančného sprostredkovania. Zodpovedáme za to, že správne vyhodnotíme klientove požiadavky, skúsenosti a finančné možnosti na základe ktorých mu priradíme investičnú stratégiu, ktorá zodpovedá jeho celkovému profilu.

Prihláste sa na odber noviniek